31 Jul 2016

seeker of recognition?

i dont even know how to start this.

*****

y'know, i've always been amazed by pretty people (like seriyesli cantekkkk. like orang2 cantek yang memang cantek ah.) yang berusaha mencari Allah. it just wows me without failing. i mean, bagi aku, BESAR kot ujian cantik tu. in most cases, mesti kau nak tunjuk kat semua orang muka kau tu. mesti kau nak orang puji. kau nak orang recognise. kau SEEK RECOGNITION (sweeping statement. anyways...)

same goes to orang yang suara sedap tahap kesedapan pizza. yang tarik tinggi macam teh tarik. berat kot ujian macam tu. peh tarik suara sikit, pemes. berat kot ujian tu.

and aku honestly dont categorise myself dalam kalangan tu. kalangan orang berujian besar macam tu. but of late, ada something yang aku baru sedar. aku tak penah sedar benda ni before. tak aku tak perasan cantik. terima kasih.

aku rasa, aku, in one way or another is seeking recognition guna drawings aku.
"peh peh, perasan dia lukis lawa abis lettew."
takde. betul. lukisan aku takde apa pun. tapi, aku rasa macam, aku ni desperate (hamboii perkataan tak boleh bomb lagi ke?) sangat la pulak nakkan worldly recognition tu. macam aku tengah cari something untuk compensate ke-tidak-cantik-macam-retis-an muka aku dan ke-tidak-merdu-macam-buluh-perindu-an suara aku.

*sighs*

seriyes ni. aku rasa macam sama je. aku lukis nak orang puji ngan orang2 lain amik gambar selfie gedik2 nak orang puji. SEEKERS OF WORLDLY RECOGNITION. aku pilih jalan yang mengecikkan diri aku di mata Tuhan untuk nampak besar di mata manusia TT.TT

aku takut sebenarnya. takut terlalu jauh pergi (ini gaya bahasa jenis inversi. terima kasih). takut terlupa nak balik. sebab tu aku tinggal breadcrumbs macam ni tengah2 jalan. moga2 nanti2 aku still tau jalan pulang TT.TT moga aku sedar, yang aku PERLU PULANG.

i'm sorry i rant. this is my blog anyways. doakan aku. please.

No comments:

Post a Comment

please do pray for the ummah
jazakumullahu khayr :)